Sidor

måndag, november 22

Väsxtfärgning - provbit

Otålig som jag är kunde jag inte vänta till lajvet att börja växtfärga. Under förberedelserna tvingade jag Pleu till att låta mig prova med rödlöksskal, det blev en väldigt fin gul färg, lite åt det varma, röda hållet. Jag vill defenitivt färga mer med just rödlöksskal!

Bilder från spektaklet:
 
En massa lökskal som vi fått från olika butiker när vi frågat snälla personalen. (och det sägs att rödlöksskal ska vara svårt att få tag på? jag förstår inte.)


Kokeri, kokera. Garn och alun på spisen samtidigt som mina fiiina fiiiinhackade rödlöksskal puttrar.

En närbild på de små strimlorna.


Sen ska man hälla över allt i en ny kastrull med en sil emellan.


Man måste vara noga med att pressa ur det allra, allra sista ur lökskalen, så att man får mer färg.
Sen badar man vidare garnet och blir glad, men det har jag inga bilder på tyvärr.

//Troll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D