Sidor

torsdag, november 25

Bloglovin'

 
Gott folk!
Nu tänkte jag berätta lite om bloglovin' och passa på att be er följa min blogg där. :)

(när jag nått 20 prenumeranter på bloglovin tänkte jag ha en liten tävlig där man kan vinna ett set smycken gjorda av mig! Tihi.)

Bloglovin är en sida på internet som fungerar som ett samlingsverktyg för bloggar. Jag tycker att det är det enklaste sättet att följa bloggar på, man skapar ett konto och lägger till bloggar som man vill läsa. (antingen genom att kopiera in länken till bloggen i sök-rutan eller genom att söka runt på sidan efter intressanta bloggar.)

När en blogg du följer uppdateras så visas rubriken till inlägget i en lista du ser när du loggar in, du klickar på den och det öppnas en ny sida som visar den bloggen och inlägget.
Är det flera bloggar som har uppdaterats eller om en blogg har flera nya inlägg finns även de i din lista. I det nya fönstret där inlägget visas finns en "menyrad" längst ner efter kanten, där har du en ruta som säger "Nästa" och när du klickar på den kommer nästa uppdaterade inlägg/blogg upp.
Med andra ord, du kan läsa igenom de nya inläggen från de 50 bloggar du följer genom att bara klicka på en knapp. Helt underbart!
Man kan även "gilla" inlägg, som man tycker är bra, eller om man vill spara dem för att komma ihåg, och de inläggen hamnar sen i en lista på sin startsida.

Det kostar ingenting, och du behöver inte ha en blogg för att använda Bloglovin.
Det är inte så krångligt som det låter, jag lovar. (Min inte allt för tekniska mamma klarar av det)

Om ni vill prova på är det bara att gå in på http://www.bloglovin.se/ och registrera er. (Kontot går att ta bort om ni ångrar er) När ni gjort det kan ni söka på Tossigatrollis och följa mig blogg! :D

Ju fler som följer mig där, ju enklare blir det för andra att hitta hit! Kram på er alla!

//TossigaTrollis

1 kommentar:

  1. Jätteenkelt vetja! Gillar di kreativa blogg, följer dej nu! Hope u too

    SvaraRadera

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D