Sidor

tisdag, november 23

Markandsfunderingar

Idag har jag pysslat vidare med smycken inför marknaden. Jag börjar bli lite nervös, jag vet inte om jag har tillräckligt mycket med smycken gjorda, jag vet inte om folk kommer gilla och köpa mitt hantverk.

Och som vanligt har jag svårt för prissättningen. Normalt tar jag 25 kronor/par för örhängena, galet billigt med tanke på  att de är handgjorda och troligen helt unika. Men de säljer bra med det priset.
Jag skulle vilja ta lite mer, kanske 30-40 kronor/paret, men det känns som att folk skulle fundera mer över ett eventuellt köp då, och det brukar leda till att det inte blir något köp. Och jag behöver pengar. Även om det innebär att jag säljer smyckena till underpris. *suck*
Jag ska lägga upp lite exempelbilder av örhängen när jag hittat kamerasladden, så kanske jag kan få lite hjälp av er att sätta ett bra pris?

//Trollis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D