Sidor

tisdag, augusti 26

MNT på Bäckedals.

Livet tog en ytterst intressant vändning igår.
Min vän Em började på en kurs på Bäckedals folkhögskola den här veckan, "Människa, Natur och Teknik".
Det är en utbildning kring människans plats i naturen, historiska hantverkstekniker och bara en jävla massa awesomeness.
Jag har drömt om den utbildningen i ungefär tio års tid, vilket gjorde att när jag igår när jag såg detta på facebook *pekar på bilden*


så tog jag, i korta drag, tag i telefonen och ringde till skolan. Em hade redan pratat med lärarna och tydligen sålt in mig rätt bra, för jag hann knappt presentera mig innan de sa att platsen var min.

Själva kursen startade igår,  Måndags, så jag var redan en dag sen, men lärarna sa att det vore bra om jag kunde komma upp så tidigt som möjligt, men det skulle funka om jag kom till helgen i alla fall.
Mamma ville köra mig, och åkte till sitt jobb för att se om hon kunde byta bort något pass så att det skulle funka att åka så att hon sover kvar en natt, för att åka fram och tillbaka till Sveg är inget hon gärna gör på en dag.

Hon kunde byta bort sin onsdag, och med det så bestämdes det att vi skulle åka vid 13-tiden idag, Tisdag.
Det blev en kväll av frenetiskt packande, ut till Hede för att hämta saker där, ringa lillebror för att låna liggunderlag av honom och ja, det blev en liten cirkus av det hela.
Sova kunde jag knappt göra inatt heller, jag lyckades somna vid 4.00-4.30 nånstans och vaknade upp igen 06.30. Hjärnan var PROPPFULL med tankar om planering, packning och what not. Inte lätt att slappna av då inte.

Sista sakerna packades idag, och allt eftersom så trillade det in fina människor som ville träffas och säga hejdå. Det saknas dock en Cajsa på bilden.


Och nu, nu sitter jag här i bilen tillsammans med mamma på väg upp till Sveg. Passerar i skrivande stund Leksand.
Vi stannade till i Avesta för att köpa vandringkängor och lite ull-underkläder, och sen i Borlänge för att gå på apoteket, shoppa på biltema, coop och så.

Jag är så otroligt glad och ser fram emot det här. Mitt livs äventyr. PEPPEEEEEEN!

/Trollis - spontanitetens drottning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D