Sidor

söndag, november 25

SkyltSöndan'

Som traditioner lyder så är den sista Söndagen i November månad den dag då den lilla staden Salas alla butiker har extraöppet, luciakandidaterna presenteras, det är en liten marknad på torget och julbelysningen invigs.
Jag var där! Dvs, jag och Linn har tillbringat hela veckan som varit med att ha handlat, räknat, planerat och bakat (MASSOR!). Slutspurten nu innan helgen har varit kaos, så som i vanlig ordning när jag och Linn har fått för oss att vara med på någon marknad, hehe.
Men jo, alltså. Vi har bakat arslena av oss och nu idag så stod vi på torget och sålde våra hembakade godsaker. Cakeballs, skorpor, muffins, knäck, kola, snögubbar, vörtbröd m.m.
Svinkallt, men vad gör man inte för de få kronorna! Vi fick ca 700-800 kr i vinst, var. Mina pengar ska gå ner i CrossConkassan :)

Det som jag är mest fascinerad över och egentligen hela anledningen till att jag skriver det här inlägget är att vi hann bli KLARA med ALLT. Och vi kom dessutom INTE sent ner till torget! Stressen var inte heller farlig. Ascoolt! Vi börjar få in lite rutin tror jag nog allt.
Roligast var nog igår kväll, när tröttheten slog till och allt blev väldigt flummigt. Det är tur att sångerna och musiken inte fastnade i muffinsarna!

Nu ska jag SOVA. Snart i alla fall. Kanske. sen. vi får se. Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D