Sidor

lördag, september 14

FLYlady - Day 2 - Dress up down to your shoes.

Dag två. 

Det var så underbart att komma till datorn den här morgonen och bara kunna ställa ner kaffekoppen, utan att behöva leta efter en plan yta! Jag förstår psykologin bakom, den är stark.



Dagens uppgift är att Klä på sig.
Det låter fånigt, jag tyckte oxå så när jag först läste det, men den trillade polletten ner.
När man är ordentligt påklädd känner man sig annorlunda, mer aktiv och fokuserad. Jämför hur det känns att drälla omkring i pyjamas halva dagen med hur det känns när du är fullt påklädd direkt. Du får mycket mer gjort när du är påklädd, right?
FLY-lady rekommenderar att man fixar HELA sin look direkt på morgonen, inklusive hår, smink och SKOR! Skor förstärker verkligen känslan av att vara på G - säger de flesta.

Jag har alltså stigit upp, ätit frukost vid ett rent bord och klätt på mig, inklusive flätat håret. Däremot har jag INTE tagit på mig skor. Det funkar inte att gå i skor här hemma. Men jag har en variant på den uppgiften som passar MIG. (vilket är poängen med hela grejen - allt ska anpassas efter mig och mina förutsättningar, det är bara då det kommer att fungera.)
Jag har tagit på mig STRUMPOR. Yep, that's right, strumpor. Det är nämligen så att jag inte bär strumpor särskilt ofta när jag är hemma - de är det sista som åker på innan jag går ut, och det första som åker av när jag kommer hem. Ungefär som skor för de flesta andra.

Till uppgiften idag hör även att påminna sig om vad det är man gör, tex med lappar på badrumsspegeln, vilket jag ska fixa under dagen.
Och självklart skall dagen avslutas med att göra rent "diskhon" ;)

1 kommentar:

  1. FLYLady är bra! Jag försöker fortfarande plocka 15 minuter per dag, men vi har lite trångt och så mycket saker så det hjälper marginellt. Å andra sidan vill jag inte veta hur det skulle se ut utan O.O

    Det här med skor har jag alltid tyckt känns lite amerikanskt. Eller ja, man går inte i bara strumplästen i stora delar av Europa heller, utan använder skor även inomhus. De tycker vi är lite konstiga på det viset, lite oklädda :)

    SvaraRadera

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D