Sidor

lördag, september 14

FLYlady - Day 1 – Shine Your Sink

Första dagen, som för mig var igår, går ut på att göra rent diskhon/zinken så den blir skinande!
Det spelar ingen roll hur det ser ut runtomkring, poängen är att man har ETT ställe som man använder hela tiden och SER varje dag. Att börja dagen med att se ett sådant ställe skinande rent gör en varm och glad - och det är dessutom riktigt praktiskt!

Men på grund av omständigheter så har jag lite svårt att börja med diskhon just nu, men jag vill inte "skjuta upp" mitt första steg, så jag valde helt enkelt en annan plats som för mig är nästan lika viktig - mitt datorbord.
Tidigare har det varit belamrat med disk, papper, pennor, smycken, skräp, PLOTTER! Jag har fått LETA efter en plats att ställa ner kaffekoppen på när jag ska äta frukost och morgonsurfa. Tänk då att  ytan på mitt datorbord är ynka 70x50 cm, där datorn och musmattan tar upp minst 75%...
Mycket skit på liten plats.

Igår tog jag tag i det och städade undan allt. Slängde massor av skräp, gammal post, sorterade undan gamla räkningar, lade pennor i en skål osv.
Tanken är att varje kväll innan man går och lägger sig plockar undan och håller sin "diskho" ren, för att mötas av den skinande ytan på morgonen.
Sagt och gjort, I did it.  (och passade på att skriva lite om det i FLYlady-facebookgruppen som jag gått med i - så underbart med respons på tankar och funderingar!)

/Troll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D