Sidor

torsdag, maj 31

Makramé - Trollis senaste obsession

Som sagt.
Jag fick låna en bok om makramé av min bästis Pleu igår och sen dess är jag fast. Jag har prövat mönster och olika knutar ur hennes bok, insett att jag hade en egen bok om ämnet i min bokhylla, prövat ännu fler grejer ur den och hunnit med att lära mig grunden och börja skapa riktigt häftiga smycken.

Bilden är ett av de senaste armbanden jag gjort, tar ungefär 1,5 timmar nu i början, men det är det värt! :)
Och en sak till, tack och lov för min knyppeldyna! Utan den hade det varit riktigt svårt att hålla arbetet på plats och ordentligt spänt.

Puss och godnatt på er! /Trollis


1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Otroligt fina armband! Jag har precis börjat med makramé och är nyfiken på vad boken du lånat heter?

    Mvh
    Caisa

    SvaraRadera

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D