Sidor

söndag, december 5

Grötfest och Nåldyna

Gokväll!
Grötfesten som jag skrev att jag skulle till i förra inlägget (och nu varit på) är mer än bara grötätande, det är lotterier, fika och framförallt, auktion!
Det är SMU i Möklinta som anordnar grötfesten varje år för att samla in pengar till sin scoutverksamhet. Alla priser i lotterierna och sakerna i auktionen är skänkta av folk, både församlingsmedlemmar och andra, där sedan alla pengar går till scouterna.
Jag hade själv tänkt att bidra med ett smyckes-set till auktionen men när min skjuts kom och hämtade mig glömdes den asken hemma på köksbordet, varpå jag kvicktänkt insåg att jag hade material nog för en nåldyna i packningen så under grötätandet lyckades jag hinna slänga ihop en nåldyna som sedan gick på auktionen. Är man ruskigt kreativ så är man :P

Nåldynan är sydd i röd vadmal, och broderad med ullgarn. Om jag inte minns helt fel kallas den där stora grejen i mitten för 'Hallands-söm'. Toffsarna i hörnen är även de av ullgarn. Den lilla röda flärpen som sticker fram längs ena sidan är ursprungliga initialer broderade på en yllebit. (se sista bilden) Nåldynan fyllde jag med spill från samma röda tyg som dynan syddes av. Allt går att spara och använda! ;)



Nu säger jag tack och godnatt, efter en otroligt trevlig kväll! :) //Nina (som jag även heter).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D