Sidor

söndag, mars 29

Virkad ruta med blomma


Mormorsrutemanin fortsätter, här med en variant jag aldrig provat tidigare, med en stor blomma i mitten. Det är första gången jag har virkat helt själv efter ett mönster, någonsin. Förvånande men sant. Mönstret som jag använt är ur Drops, nr 16 (eh, år 2008 kanske?) och är modell nr 18, en babyfilt. Hela häftet handlar om saker att sticka till babys, och tillhör min pojkväns mor, Kerstin.

Jag lånade häftet för att ha något att bläddra i till frukost, jag är inte överdrivet intresserad av just stickning, men det är ändå underhållande. Mitt upp i alla stickade koftor och dressar fanns det ett mönster på en virkad filt. Jag kunde inte motstå frestelsen, utan grabbade tag i virknål och mitt nyinköpta ( ! ) garn för att utmana mig själv.

Resultatet skiljer sig en del från mönstret, vilket beror på att jag missade att göra den åttonde luftmaskbågen på 4:e varvet, men jag tycker att jag lyckades lösa det rätt bra ändå.

Nu vet jag att jag kan följa virkmönster i alla fall. :)

//Trollis

(garnet är "Freja" från Svarta Fåret, färg 63, en ljus lila.)

4 kommentarer:

  1. Så vacker!!!!! //myntan

    SvaraRadera
  2. Du skrev att du skulle vilja vara med i en utlottning med hörlurar med "diamanter" som vinst. Nu har jag fixat det. Kram

    SvaraRadera
  3. Den är fantastisk! *snor*

    Jag blir fett frestad att kräva en hög... Men kan inte för mitt liv komma på vad jag ska med dom till. xD



    För övrigt.. Påminn mig om att prata med dig om en linning imorgon! <3

    SvaraRadera
  4. Pleusan, jag kan skriva av mönstret åt dig? :)
    Jag ska använda mig av bla den sortens rutor till nerkanten på min stickade kjol ;)

    SvaraRadera

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D