Sidor

lördag, mars 14

Mormorsrutekrage




Det mystíska projektet med mormorsrutor blev en krage :)
Jag virkade en massa rutor och började fästa dem i en 3 cm bred virkad remsa, som är själva kragen på kragen, med lite olika virktekniker, mest fasta maskor. Det blev väl kanske en 15 rutor eller så i olika färger som fästes här och där.
Vad jag använt för mönster? Öh, min hjärna och mina axlar? Det är sällan jag använder mig av mönster, faktsikt.
Kragen kan knäppas fram, med två fina, udda knappar ur min knappsamling. Jag tycker ni oxå kan göra en krage och visa mig^^
/Trollis the Übermighty

1 kommentar:

  1. Underbara knapar! Helt otroliga... Hehehem, jaså då ser jag fram emot att du oxå kommer fastna i mormorsrute-träsket då.. *mohahahahaha* //mynta

    SvaraRadera

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D